Zamknij

Stewardesa radzi, gdzie warto usiąść w samolocie. Tam można liczyć na najlepszą obsługę

Nina Czochara
30.10.2019 12:18
pokład samolotu
fot. Shutterstock

Które miejsce w samolocie warto zająć, aby liczyć na najlepszą obsługę? Była stewardesa, Annie Kingston, wyjaśnia, którzy pasażerowie mogą oczekiwać specjalnych względów. 

Chociaż trudno jednoznacznie stwierdzić, które miejsca w samolocie są najlepsze, warto znać ich dobre i złe strony. Bez wątpienia na komfort podróży wpływa także poziom obsługi na pokładzie. Co ciekawe, także on jest zależny od miejsca, które zajmujemy w samolocie. 

Stewardesa wskazuje najlepsze miejsca w samolocie

– Pasażerowie najczęściej wybierają miejsca z przodu samolotu, myśląc, że jako pierwsi będą mogli zamówić posiłek. Na tym się kończą zalety tego miejsca, jeśli chodzi o obsługę – zdradza Annie Kingston, która pracowała m.in. dla linii lotniczych Emirates.

Okazuje się jednak, że pasażerowie siedzący w ostatnich rzędach mogą spodziewać się dużo milszej i szybszej obsługi. Dlaczego właśnie te miejsca? Chodzi o to, że na prośby podróżnych z ostatnich foteli personel może zareagować dyskretnie, nie zwracając uwagi reszty pasażerów. Jeśli obsługa musi przejść przez cały samolot do osoby siedzącej bliżej kokpitu, najczęściej po drodze jest zaczepiana przez inne osoby. 

Zobacz także

Zanim steward czy stewardesa dotrze do osoby, która potrzebuje pomocy, musi zmierzyć się po drodze z natłokiem pytań i problemów, przez co obsługiwanie staje się wolniejsze. Prośby pasażerów z ostatnich rzędów są spełniane szybciej, a sam personel jest zwykle milszy. 

- Nie cierpimy, kiedy któryś z pasażerów nas wzywa, bo wtedy wszyscy nas zauważają i nagle każdy czegoś chce. Kiedy osoba z ostatniego rzędu odwróci się i poprosi o coś do picia, nie mam z tym problemu, ponieważ jestem w pobliżu - wyznaje Annie Kingston.

Z kolei Jay Robert, steward i autor serwisu o podróżowaniu (Fly Guy) uważa, że obsługa szybciej odpowiada na prośby pasażerów siedzących na ostatnich fotelach, ponieważ łatwiej jest ich zapamiętać. Z tyłu jest również ciszej, więc łatwiej usłyszeć to, co mówi pasażer. 

Zobacz także

Źródło: wp.pl, podroze.pl

___

RadioZET.pl/NC