Zamknij

Nie możesz spać w samolocie? Stewardessa radzi, który napój wypić przed lotem

23.09.2022 14:38

Masz problem z zaśnięciem w samolocie? Doświadczona stewardessa zdradziła, co zrobić, żeby szybko pójść spać. Okazuje się, że może pomóc ci w tym pewien napój.

Nie możesz spać w samolocie? Stewardessa radzi, który napój wypić przed lotem
fot. SHUTTERSTOCK

Wiele osób, szczególnie w przypadku lotów długodystansowych, po wejściu na pokład samolotu marzy tylko o tym, żeby jak najszybciej zasnąć. Czasem jednak wcale nie jest to takie proste. Niektórym pasażerom w ogóle nie udaje się pójść spać, inni co chwila się przebudzają lub narzekają na złą jakość snu. Na szczęście istnieje kilka trików, które uławiają zasypianie w samolocie. O czym mowa?

Zobacz także: Wizz Air będzie latał z dwóch nowych lotnisk w Polsce. Duże zmiany dla pasażerów

Nie możesz spać w samolocie? Stewardessa radzi, który napój wypić przed lotem

Laura Garside to stewardessa, która na co dzień pracuje w liniach lotniczych Emirates. Kobieta, z uwagi na wykonywany zawód, bardzo dużo podróżuje; nierzadko spędza w samolocie kilka czy nawet kilkanaście godzin. W rozmowie z portalem travel.nine.com.au Laura postanowiła podzielić się swoim sposobem na zaśnięcie podczas lotu. 

Stewardessa poleca wszystkim podróżnym wypić pewien napój. Chodzi o... herbatę z rumianku. Laura powiedziała, że bez problemu napar powinniśmy dostać w większości kawiarni i restauracji na lotnisku. Zwróciła też uwagę, że rumianek rzadko oferowany jest w samolotach. Dlatego lepiej wziąć torebkę herbaty z domu i poprosić personel pokładowy o wrzątek w kubeczku.

Rzeczywiście rumianek dobrze działa na sen. Zawiera apigeninę, która wykazuje właściwości uspokajające i relaksujące.

Portal thesun.co.uk przytoczył też wypowiedź eksperta ds. snu Martina Seely'ego. Specjalista powiedział, że polepszyć jakość snu może również wykonywanie 30-minutowego umiarkowanego treningu aerobowego. Polecił więc podróżnym, aby przed wejściem na pokład samolotu poświęcili trochę czasu na zrobienie kilku ćwiczeń. Jeżeli nie ma takiej możliwości, warto chociaż pospacerować po lotnisku.

Zobacz także: Najbrudniejsze miejsca na pokładzie samolotu? Naukowcy alarmują: "to siedlisko bakterii"

Ekspert ds. snu polecił też rezerwować miejsca przy wyjściach awaryjnych, ponieważ zazwyczaj jest tam więcej miejsca. Dzięki temu można wyciągnąć nogi i zająć wygodną pozycję. 

Z kolei David Cunnington, specjalista w zakresie medycyny snu, zalecił zabrać w podróż samolotem kilka przydatnych gadżetów. Wspomniał o okularach przeciwsłonecznych, za pomocą których można zmniejszyć ekspozycję na światło oraz słuchawkach z redukcją szumów. Dobrze sprawdzą się też zatyczki do uszu.

loader

RadioZET.pl/thesun.co.uk/travel.nine.com.au/onet.pl