Zamknij

Stewardesa znów na szczycie Burdż Chalifa. Nowe nagranie Emirates podbija sieć [WIDEO]

19.01.2022 12:16
Stewardesa na szczycie Burdż Chalifa
fot. Materiały prasowe Emirates

Linie lotnicze Emirates po raz kolejny zaskakują swoją kampanią reklamową. Stewardesa pracująca dla dubajskiego przewoźnika znów wspięła się na sam szczyt najwyższego budynku świata – Burdż Chalifa. Opublikowane nagranie bardzo szybko obiegło sieć.

W sierpniu 2021 r. linie Emirates zaprezentowały jedną z najbardziej spektakularnych reklam, jakie przyszło nam oglądać w ostatnim czasie. Na krótkim wideo można było zobaczyć stewardesę, Nicole Smith-Ludvik, stojącą na Burdż Chalifa, na wysokości 828 metrów nad ziemią.

Zgodnie z dubajskim mottem "nie ma rzeczy niemożliwych", linie Emirates postanowiły ponownie wznieść się na szczyt najwyższego budynku świata w ramach kolejnej edycji viralowej kampanii reklamowej. Tym razem podnoszą poprzeczkę dzięki przelotowi kultowego A380. Co więcej, dubajski przewoźnik pokazał kulisy powstawania tej reklamy. 

Stewardesa ponownie na szczycie Burdż Chalifa

Tym razem stewardesa stanęła na szczycie Burdż Chalifa, trzymając napis zachęcający do odwiedzin największego światowego wydarzenia, Expo 2020 w Dubaju. W tle widać przelot największego pasażerskiego samolotu świata – Airbus A380. Całość robi duże wrażenie. Nagranie zawiera również dynamiczne ujęcia z lotu ptaka na Dubaj i jego panoramę.

Reklama rejestrowana na wysokości 828 m nad ziemią jest jedną z najwyżej nagrywanych reklam, jakie kiedykolwiek powstały. 

Linie Emirates postanowiły tym razem opublikować także film, w którym zdradzają kulisy swojej niezwykłej reklamy.

Jak powstała reklama linii Emirates?

Reklama została nakręcona bez efektów specjalnych i była wynikiem rygorystycznego planowania, testów i przestrzegania procedur protokołu bezpieczeństwa. Starannie ułożona choreografia przelotu obejmowała lot A380 na wysokości zaledwie 2700 stóp (828 metrów), czyli dokładnie takiej, na jakiej znajduje się szczyt Burdż Chalifa.

Samolot poruszał się też z bardzo małą prędkością – 145 węzłów. Dla porównania średnia prędkość przelotowa A380 wynosi około 480 węzłów. Aby uzyskać odpowiedni dobór ujęć do reklamy, samolot Emirates okrążył Burdż Chalifa w sumie... 11 razy.

Maszyna sprawiała również wrażenie, jakby leciała bardzo blisko stojącej na szczycie kaskaderki, podczas gdy w rzeczywistości znajdowała się w odległości ok. 800 metrów. Zanim piloci wsiedli do Airbusa A380, cały manewr był wielokrotnie trenowany na symulatorze lotów.

Co więcej, przewoźnik musiał dokładnie zaplanować czas przelotu, by uniknąć nieprzewidzianych niespodzianek związanych m.in. z podmuchami wiatru. Ponadto zespół ściśle współpracował z ATC (Air Traffic Control) w Dubaju, aby zapewnić ochronę całego przedsięwzięcia poprzez blokowanie przestrzeni powietrznej, czyli czasowe ograniczenie jej dostępu podczas wszystkich schematów lotów.

Ostatecznie przeloty Airbusa A380 nad Dubajem i samym wieżowcem odbyły się 13 i 14 października. Filmowanie rozpoczęło się o wschodzie słońca, aby uchwycić "złotą godzinę", a zespół, w tym główna bohaterka reklamy, rozpoczął wspinaczkę na szczyt jeszcze przed wschodem słońca.

Źródło: Materiały prasowe Emirates