Zamknij

Turyści udawali chorobę, bo chcieli wyłudzić odszkodowanie. Nie przemyśleli jednego...

01.03.2021 14:38
Wielka Brytania. Turyści udawali chorobę, bo chcieli wyłudzić odszkodowanie. Nie przemyśleli jednego...
fot. SHUTTERSTOCK

Czworo turystów z Wielkiej Brytanii po powrocie z wakacji, które spędzili na Wyspach Kanaryjskich, postanowiło złożyć skargę, udając, że mieli problemy gastryczne podczas pobytu w hotelu. Powód? Próba wyłudzenia odszkodowania od biura podróży. Jednak niestety dla nich, zapomnieli o jednej istotnej rzeczy.

Jak informuje portal Independent, cytowany przez "Fly4Free", w latach 2013-2018 w Wielkiej Brytanii liczba roszczeń z tytułu rzekomej choroby zwiększyła się sześciokrotnie. Skłoniło to nawet niektórych hotelarzy do zamieszczenia ostrzeżenia, że nie będą więcej obsługiwać Brytyjczyków. Niektórych turystów udało się jednak złapać na kłamstwie. Ostatnio zapadł wyrok w jednej z takich spraw.

Nieudolna próba wyłudzenia odszkodowania

Czworo turystów z Wielkiej Brytanii i dwoje dzieci w listopadzie 2016 roku spędzało wakacje na Wyspach Kanaryjskich w hotelu Paradise Lago Taurito. Kilkanaście dni po zakończeniu wczasów podróżnicy złożyli organizatorowi wycieczki (biuro podróży Jet2 Holidays) skargę. Tłumaczyli, że przez cały pobyt w hotelu zmagali się z problemami zdrowotnymi. Wśród objawów, które zrujnowały im wakacje, były: gorączka, wymioty, biegunka, bóle głowy i skurcze żołądka. Brytyjczycy, jako zadośćuczynienia, zażądali kilkunastu tysięcy funtów odszkodowania.

Biuro podróży zdziwił fakt, że problemy zdrowotne turyści zgłosili dopiero kilkanaście dni po powrocie do domu. W związku z tym pracownicy Jet2 Holidays postanowili bliżej przyjrzeć się sprawie. Bez problemu w mediach społecznościowych Brytyjczyków znaleźli zdjęcia, które zamieszczali podczas pobytu na Wyspach Kanaryjskich. Fotografie przedstawiały zadowolonych ludzi, którzy piją w barze i korzystają z atrakcji hotelowych.

Dodatkowo jedna z osób, które złożyły skargę, niedługo po powrocie z wakacji wypełniła ankietę satysfakcji przygotowaną przez biuro podróży. Mężczyzna napisał w niej, że jest bardzo usatysfakcjonowany m.in. poziomem czystości i jakością potraw. W ankiecie zaznaczył również opcję, że najpewniej w ciągu najbliższych 12 miesięcy ponownie zarezerwuje wyjazd z Jet2 Holidays.

W efekcie to biuro podróży pozwało klientów, a sąd uznał, że zeznania turystów są "kompletną fikcją". Finalnie trzy osoby zostały skazane na cztery miesiące pozbawienia wolności, a czwarta otrzymała wyrok w zawieszeniu. Wszyscy turyści będą musieli również pokryć koszty procesowe, które wyniosły 20 tys. funtów.

RadioZET.pl/Fly4Free.pl/Independent.co.uk