Zamknij

Wizz Air uruchomił nową usługę. To duże ułatwienie dla pasażerów

02.12.2021 15:16
Wizz Air uruchomił nową usługę. To duże ułatwienie dla pasażerów
fot. WOJCIECH STROZYK/REPORTER/EASTNEWS

Linie lotnicze Wizz Air wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i wprowadzają nową usługę - chatbota. Wirtualna asystentka Amelia ma pomóc w rozwiązaniu wielu problemów klientów węgierskiego przewoźnika.

Linie Wizz Air poinformowały w czwartek 2 grudnia, że wirtualna asystentka Amelia dostępna już jest dla pasażerów. Można się z nią skontaktować za pośrednictwem Facebooka. Aby to zrobić, należy wejść na profil "Wizz Air", a następnie wybrać opcję "wyślij wiadomość" lub wyszukać "Wizz Air" na Messengerze. Nowa usługa dostępna jest także poprzez oficjalną stronę internetową węgierskiego przewoźnika. Wystarczy kliknąć w prawym dolnym rogu w różowe kółko ze znakiem zapytania. 

Wizz Air uruchomił chatbota. To duże ułatwienie dla pasażerów

Wirtualna asystentka Amelia ma pomóc w rozwiązaniu wielu problemów klientów linii. Pozwala łatwo i szybko uzyskać informacje na temat podróży; za jej pomocą można sprawdzić m.in. status lotów. Ale to nie wszystko. Pasażerowie mogą również zadawać pytania dotyczące rezerwacji, a także usług i produktów Wizz Air. 

"Chatbot na Messengerze w łatwy i szybki sposób pozwala uzyskać informacje o procedurach związanych z zarządzaniem lotem, takimi jak: zmiana rezerwacji, dodanie do niej bagażu oraz sprawdzenie statusu lotów" - opowiada Paulina Gosk, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air Group, cytowana przez portal fly4free.pl i dodaje, że Wizz Air cały czas poszerza wiedzę Amelii, "aby oferować pasażerom coraz szerszy wachlarz opcji samoobsługowych".

Zobacz także:  Wizz Air zawiesza kilkadziesiąt tras z Polski. Duże zmiany w zimowej siatce lotów

Oczywiście w bardziej skomplikowanych sprawach nadal trzeba będzie kontaktować się z przewoźnikiem w dotychczasowy sposób, ale chatbot z pewnością rozwiąże część problemów i przyspieszy obsługę klienta.

Chatbot dostępny jest w językach: angielskim, włoskim oraz niemieckim. 

Co ciekawe, wirtualna asystentka Amelia została nazwana na cześć Amelii Earhart, amerykańskiej pilotki, dziennikarki i autorki książek. Jest to pierwsza kobieta, która przeleciała nad Oceanem Atlantyckim jako pasażerka (w 1928 roku) oraz pierwsza kobieta, która jako pilot uczyniła to samotnie (1932 r.) Earhart na swoim koncie ma także wiele rekordów dotyczących wysokości i prędkości lotu.

Zobacz także:  Bezpośrednie loty z Polski na Seszele już na początku 2022 roku. Bilety trafiły do sprzedaży

RadioZET.pl/fly4free.pl/dlapilota.pl