Zamknij

To najdłuższe połączenie pasażerskie świata. Ma ponad 1200 km więcej niż dotychczasowy lider

30.03.2022 15:10
Cathay Pacific
fot. Aviation-images/UIG Diverse/East News

Cathay Pacific planuje wkrótce wznowić bezpośrednie loty między Hongkongiem a Nowym Jorkiem. Ze względu na obecną sytuację związaną z wojną w Ukrainie samoloty będą jednak omijały rosyjską przestrzeń powietrzną, co znacząco wydłuży podróż. Tym samym rejsy na tej trasie staną się najdłuższym pasażerskim połączeniem świata, jeśli chodzi o odległość.

To kolejna rekordowa trasa lotnicza. W tym tygodniu informowaliśmy, że linia Qantas będzie realizować ultradługi lot między Melbourne w Australii a Dallas w Teksasie. Boeingi 787 Dreamliner mają pokonywać 14,5 tys. km w 17 godzin.

Już niedługo wrócą kolejne niezwykłe długie rejsy. O zmianach poinformowała linia Cathay Pacific.

Z Hongkong do Nowego Jorku. Nowa najdłuższa trasa świata

Jak podaje portal Bloomberg, Cathay Pacific planuje przywrócić swoje długie połączenie do USA. W związku z napiętą sytuacją w Ukrainie i sankcjami wobec Rosji loty z Hongkongu do Nowego mają być realizowane okrężną drogą, m.in. przez Chiny, Turcję i kilka europejskich krajów.

W efekcie tych zmian trasa znacząco się wydłuży. Samoloty Cathay Pacific, latając wcześniej przez przestrzeń powietrzną Rosji, pokonywały na tej trasie 12990 kilometrów, a całkowity czas lotu wynosił około 15 godzin. Nowa okrężna trasa z Hongkongu do Nowego Jorku wydłuży rejs do ponad 17 godzin, a całkowita odległość, którą będą mieć do pokonania Airbusy A350-1000, to aż 16618 kilometrów. To bezpośrednie połączenie linii Cathay Pacific stanie się zatem dłuższe o 1269 kilometrów.

Tym samym loty z Hongkongu do Nowego Jorku będą najdłuższymi komercyjnymi trasami lotniczymi świata pod względem odległościCathay wyprzedzi dotychczasowego lidera, czyli połączenie z Singapuru do Nowego Jorku mające 15349 kilometrów.

Rzecznik linii Cathay Pacific potwierdza, że trwają prace nad uruchomieniem takiego połączenia, z pominięciem rosyjskiej przestrzeni powietrznej. Przewoźnik czeka obecnie na uzyskiwanie zgód na przeloty nad wszystkimi krajami, które mają pokonywać Airbusy A350-1000. Portal Bloomberg przypomina, że jeszcze przed pandemią linia realizowała do trzech rejsów dziennie na tej długiej trasie.

Źródło: Bloomberg, Fly4free