Oceń
Podróżujący pociągami mieli okazję się przekonać, jak trudny do zrozumienia jest sposób numerowania miejsc w wagonach, ale też samych wagonów. W końcu PKP Intercity postanowiły udoskonalić formę kupowania biletów, wprowadzając graficzną rezerwację miejsc. Na czym polega to udogodnienie i jak z niego skorzystać?
Zobacz także: PKP Intercity obniżają ceny biletów. Pasażerowie mogą odetchnąć z ulgą
Zmiany w PKP Intercity. Graficzna rezerwacja miejsc w pociągach
PKP Intercity ogłosiło za pośrednictwem swojej strony, że wprowadza pilotażowo graficzną rezerwację miejsc w składach wagonowych na wybranych trasach.
Przewoźnik deklaruje, że "jest to rozwiązanie dostosowane do potrzeb pasażerów". Wybór miejsca w wagonie będzie teraz odbywać się poprzez jego zaznaczenie na grafice.
Podczas zakupu biletu na określoną trasę realizowaną przez PKP Intercity (na ten moment wyłącznie w kategorii Express Intercity EIC), użytkownik może wskazać konkretne miejsca na "mapie" pociągu. W prostym widoku przewoźnik wyświetla każdy wagon wchodzący w skład zestawu wraz z jego numerem oraz w kolejności odpowiadającej rzeczywistej. Na schemacie wagonu nie zabrakło numerów każdego fotela (z uwzględnieniem jego lokalizacji względem korytarza oraz okien). Pasażerowie kupujący bilety na przejazd będą mieć więc pewność, że rezerwując kilka miejscówek, usiądą obok siebie.
– Zdajemy sobie sprawę, że to jedno z najbardziej wyczekiwanych przez podróżnych udogodnień. Wybór preferowanego miejsca w pociągu to kolejny składnik komfortowej podróży, która zaczyna się w momencie zakupu biletu. Dziś mamy już nowoczesną aplikację, budujemy nowe systemy sprzedaży, a do tego udostępniamy możliwość wyboru miejsca w coraz większej liczbie pociągów – zdradza Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Nowa funkcja dostępna tylko na wybranych trasach
PKP Intercity deklaruje, że niebawem graficzna rezerwacja miejsc trafi do aplikacji mobilnej. Na ten moment jednak jest dostępna wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika. Drugim ograniczeniem jest objęcie funkcjonalności tylko wybranych pociągów EIC.
Na ten moment funkcja ta jest dostępna podczas rezerwacji przejazdów dla poniższych pociągów:
- EIC 17000/1 (248) – 71000/1 (249) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
- EIC 17002/3 (246) – 71002/3 (247) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
- EIC 17004/5 (48) – 71004/5 (49) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
- EIC 17006/7 (44) – 71006/7 (45) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
- EIC 17008/9 (40) – 71008/9 (41) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
- EIC 1800/1 – 8100/1 Chrobry;
- EIC 1350/1 – 3150/1 Tatry;
- EIC 1410/1 – 4110/1 Ondraszek;
- EIC 1550/1 – 5150/1 Jantar (uruchamiany w okresie wakacji);
- EIC 1600/1 – 6100/1 Panorama;
- EIC 1850/1 – 8150/1 Posejdon (uruchamiany w okresie wakacji);
- EIC 4550/1 – 5450/1 Klimczok.
Kolejne relacje mają mieć wdrożone uproszczone kupowanie biletów w okresie wakacyjnym, natomiast do końca 2023 r. zostaną nim objęte wszystkie pociągi należące do PKP Intercity – wynika z oficjalnego komunikatu prasowego. Przypomnijmy, że do tej pory funkcja ta obowiązywała wyłącznie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych o stałej liczbie miejsc siedzących.
Źródło: PKP Intercity, WP
Oceń artykuł