Obserwuj w Google News

Wizz Air wprowadza nową usługę. Zapłaci ponad 1300 zł za zagubiony bagaż. Gdzie jest haczyk?

2 min. czytania
16.10.2023 12:26
Zareaguj Reakcja

Wizz Air wprowadził usługę, która zapewnia ochronę bagażu rejestrowanego na wypadek opóźnienia. Opcja ta umożliwia śledzenie walizki, a także gwarantuje wypłatę "odszkodowania" w wysokości 300 euro (około 1348 zł). Jest jednak pewien haczyk.

Wizz Air wprowadza nową usługę. Zapłaci ponad 1300 zł za zagubiony bagaż. Gdzie jest haczyk?
fot. STANISLAW KOWALCZUK/East News

Podróżowanie samolotem to dla niektórych ogromny stres. Podczas lądowania wielu pasażerów oddycha z ulgą, myśląc, że wszystkie nerwowe sytuacje są już za nimi. Niekiedy jednak to dopiero na lotnisku zaczynają się prawdziwe problemy.

Czasem zdarza się, że walizka nie dociera z nami do portu docelowego. Z tego problemu doskonale zdaje sobie sprawę tania linia lotnicza Wizz Air. Węgierski przewoźnik postanowił wprowadzić nową usługę, która pozwala na objęcie dodatkową ochroną bagażu rejestrowanego.

Redakcja poleca

Wizz Air wprowadza nową usługę. Zapłaci ponad 1300 zł za zagubiony bagaż. Jest haczyk

Nowy produkt Wizz Aira, jak czytamy na stronie internetowej linii, zapewnia ochronę bagażu na wypadek opóźnienia. Jak to wygląda w praktyce? Każdy pasażer po uiszczeniu opłaty w wysokości 2,50 euro (około 11 złotych) może śledzić w czasie rzeczywistym lokalizację swojej walizki. Usługa oferuje też wypłatę gwarantowanej kwoty 300 euro (1348 zł) za każdą zagubioną sztukę bagażu, która nie została zwrócona pasażerowi w ciągu 96 godzin od wylądowania jego samolotu (maksymalna wysokość rekompensaty wynosi 600 euro, czyli ok. 2696 zł). 

Produkt można dodać podczas procesu rezerwacji lotu. Nowa usługa Wizz Aira dotyczy wyłącznie bagażu rejestrowanego. Opcja została wprowadzona w wyniku nawiązania przez przewoźnika współpracy z firmą Blue Ribbon Bags. 

Portal independent.co.uk podkreśla, że niezależnie od nowej usługi Wizz Aira, pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczej w przypadku opóźnienia, zagubienia lub uszkodzenia bagażu rejestrowanego. Wielu dostawców ubezpieczeń podróżnych oferuje już ochronę bagażu w ramach standardowych polis.

O nowym produkcie Wizz Aira wypowiedział się m.in. Simon Calder, ekspert turystyczny w The Independent. - Wygląda to na klasyczny przykład leczenia objawów, a nie przyczyn zagubionego bagażu oraz dążenia Wizz Aira do wyciągnięcia od pasażerów większych "dodatkowych przychodów". Linie lotnicze mówią: trzeba nam zapłacić za bagaż rejestrowany, a potem dopłacić za pewien stopień ochrony tego bagażu - powiedział Calder. Jak dodał, "prawie wszystkie zagubione walizki są zwracane w ciągu 96 godzin".

Wizz Air wprowadził abonament na loty

To już kolejna usługa wprowadzona przez Wizz Aira w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W czerwcu br. tania linia wystartowała z nowym produktem Wizz MultiPass. Oferuje on możliwość zakupienia 6-miesięcznego planu abonamentowego. Pasażerowie za stałą miesięczną opłatą mogą podróżować w wybrane miejsca.

To pierwszy w Europie abonament lotniczy, który daje podróżującym możliwość zablokowania ceny biletu i bagażu w swoim planie. Węgierski przewoźnik uważa, że dzięki taryfom Wizz MultiPass pasażerowie będą mogli zaoszczędzić do prawie 20 proc. na biletach. 

Nie przegap
Jak się spakować na podróż
10 Zobacz galerię
fot. Shutterstock