To najbardziej punktualne linie lotnicze na świecie. Jak na liście wypadł LOT?
Firma Cirium, światowy lider analityki lotniczej i turystycznej, opublikował ranking najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie. W światowym zestawieniu po raz kolejny zwyciężyła brazylijska linia Azul Linhas Aéreas. Na tle europejskich przewoźników bardzo dobrze wypadł LOT. Nasz narodowy przewoźnik osiągnął punktualność na poziomie 88,32 proc.

Raz na jakiś czas publikowane są różne zestawienia dotyczące linii lotniczych. Pod koniec lutego przybliżaliśmy wyniki rankingu najgorszych przewoźników na w Europie i świecie. W badaniu wzięto pod uwagę poziom ogólnego zadowolenia pasażerów, ale również konkretne czynniki, jak punktualność czy obsługa klienta. W tym niechlubnym zestawieniu pierwsze miejsce w Europie zajął Wizz Air, a tuż za nim znalazły się Ryanair i Eurowings.
Teraz przyszła pora na pozytywne dane. Tym razem wyróżnione te linie lotnicze, które w marcu bieżącego roku były najbardziej punktualne. Które miejsce na liście zajęły PLL LOT?
Najbardziej punktualne linie lotnicze na świecie
W światowym rankingu punktualności w marcu 2023 roku zwyciężyła brazylijska linia Azul Linhas Aéreas z wynikiem 89,87 proc. (26 744 loty). Drugie miejsce zajęła japońska All Nippon Airways z punktualnością na poziomie 87,24 proc. (25 419 lotów). Podium zamyka Japan Airlines – 86,13 proc. na 26 034 loty. Czwarte i piąte miejsce zajęły kolumbijskie linie Avianca oraz chilijskie LATAM Airlines.
Jak prezentują się wyniki, jeśli chodzi o Europę? Liderem pod względem punktualności została linia Austrian Airlines z wynikiem 88,62 proc. (8 346 lotów). Drugie miejsce zajął LOT. W marcu polski przewoźnik wykonał 7634 loty, osiągając przy tym punktualność na poziomie 88,32 proc. To lepszy wynik niż w dwóch pierwszych miesiącach tego roku – w lutym było to 85,62 proc. (6 485 lotów), a w styczniu 87,52 proc. (7 139 lotów). Dawało to PLL LOT odpowiednio siódme i piąte miejsce w Europie.
Trzecie miejsce w Europie zajęła włoska linia ITA Airways (84,23 proc. przy 9 145 lotach). Czwarte i piąte miejsce trafiło do Finnair (83,89 proc. przy 8553 lotach) oraz Iberii (81,52 proc. przy 14 tys. lotach).
W podziale na poszczególne kategorie, a dokładniej regiony świata, w Azji i Pacyfiku zwyciężyła indyjska linia IndiGo Airlines (89,02 proc., 55 587 lotów), w Ameryce Północnej amerykańskie Delta Air Lines (80,93 proc., 140 653 loty), w Ameryce Łacińskiej panamskie Copa Airlines (92,14 proc., 9 458 lotów), w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki – Oman Air (94,98 proc., 3 497 lotów).
Na jakiej podstawie przyznawane są punkty? W rankingu Cirium za punktualny uznaje się rejs, który przylatuje w ciągu maksymalnie 15 minut od planowanego czasu przylotu do docelowego portu. Najbardziej punktualne linie na świecie osiągnęły niższe wyniki niż np. LOT, ale wykonały znacznie mniej lotów. Jak wyjaśnia portal Fly4free, Cirium w swojej metodologii opiera się nie na procentowym wyniku, ale jego relacji do liczby wykonanych połączeń w danym okresie.
Źródło: Cirium, Fly4free
Jak się spakować na podróż? 10 rzeczy, które powinny znaleźć się w twoim bagażu [ZDJĘCIA]
