Wybrano najlepsze linie lotnicze na świecie. Jak w zestawieniu wypadł LOT?
Opublikowano najnowszy ranking najlepszych linii lotniczych – AirHelp Score 2022. Pierwsze miejsce po raz kolejny zajęły linie Qatar Airways. Jak wypadły Polskie Linie Lotnicze LOT? Narodowy przewoźnik znacząco umocnił swoją pozycję w tegorocznym zestawieniu.

AirHelp Score, globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, jest publikowany od 2015 roku przez AirHelp – największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych. Stosowany do tworzenia tego zestawienia wskaźnik ma możliwie najlepiej odzwierciedlać ogólne wrażenia pasażerów na temat konkretnego przewoźnika. W ocenie linii lotniczej brane są pod uwagę takie czynniki jak punktualność, opinia pasażerów (na temat boardingu i obsługi na pokładzie) oraz sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie (reakcja linii na wszelkie zapytania i skargi). Pod lupę wzięto 64 linie. Które z nich wypadły najlepiej?
Zobacz także: Oto najbardziej rozczarowujące miasta świata. W rankingu znalazło się też miejsce w Europie
Najlepsze linie lotnicze na świecie w 2022 roku
Światową listę otwierają linie Qatar Airways (to lider AirHelp Score od wielu edycji), drugie miejsce przypadło amerykańskim United Airlines (poprzednio były na 16. miejscu), a na trzeciej pozycji uplasowały się australijskie Qantas (poprzednio zajęły 5. miejsce).
Tuż za podium znalazły się linie Etihad Airways oraz LATAM Airlines. Dalej na liście są niemieckie tanie linie lotnicze – Eurowings (6. miejsce), China Airlines (7. miejsce). Tę samą liczbę punktów zdobyły American Airlines i Japan Airlines, zajmując 8. i 9. pozycję rankingu AirHelp. Pierwszą dziesiątkę zamyka Austrian Airlines.
LOT wysoko w zestawieniu
Wśród linii lotniczych, które w tegorocznej edycji zestawienia uzyskały lepszy wynik niż w 2019 roku (ostatnia edycja odbyła się przed pandemią COVID-19) jest polski narodowy przewoźnik. LOT zajął najwyższą pozycję w historii tego rankingu – 12. miejsce.
Polskie linie uzyskały średnią ocenę 7,55 punktów. Najsłabiej nasz narodowy przewoźnik oceniany jest w kategorii obsługi odszkodowań (7,15), nieco lepiej wypada pod względem punktualności (7,33). Mimo tego opinie pasażerów są w większości zadowalające (8,16).
Wejście do światowego top 15 jest niewątpliwym sukcesem LOT-u, który już w poprzedniej edycji zestawienia AirHelp plasował się na wysokim, 20. miejscu. Biorąc pod uwagę tylko tradycyjne linie lotnicze, pośród europejskich przewoźników w tegorocznym rankingu lepiej od LOT-u wypadły tylko austriackie Austrian Airlines i łotewskie airBaltic (w ogólnym rozrachunku europejskiego grona, lepsze noty uzyskały także niemieckie tanie linie Eurowings).
Warto jednocześnie zauważyć, że Polskie Linie Lotnicze LOT wypadły lepiej od tak uznanych lotniczych marek, jak Air France (17. miejsce), KLM (20. miejsce), British Airways (47. miejsce) czy Lufthansa (51. miejsce).
Źródło: Materiały prasowe